<<


Xτίσιμο μαθήματος αποκλειστικά από ανοιχτό εκπαιδευτικό πολυμεσικό υλικό

Τα τελευταία χρόνια ωρισμένα μεγάλα Πανεπιστήμια έχουν ανοίξει το υλικό των μαθημάτων τους στο ευρύ κοινό μέσω Διαδικτύου. Ταυτόχρονα, έχουν παραχθεί πολλά ανοιχτά “μαθησιακά αντικείμενα” που καλύπτουν κάθε γνωστικό αντικείμενο, αποθηκευμένα σε αποθετήρια [repositories & referatories]. Πολλοί καθηγητές και ερευνητές έχουν αναρτήσει εκπαιδευτικό υλκό υψηλής ποιότητας σε μη κειμενική μορφή σε δημοφιλή κανάλια του Διαδικτύου, όπως Youtube, SlideShow κλπ.

Στο προτεινόμενο εργαστήριο θα παρουσιάσουμε χρήσιμα αποθετήρια και δημοφιλή κανάλια του Διαδικτύου όπου μπορούν οι ασχολούμενοι με την εκπαίδευση να βρούν χρήσιμο υλικό, τόσο στα Ελληνικά όσο και στα Αγγλικά.

Θα παρουσιαστούν τα μεγαλύτερα αποθετήρια (referatories & repositories) ανοιχτού περιεχομένου. Επίσης θα παρουσιαστούν βασικές τεχνολογίες και πλατφόρμες του Web 2.0 που φιλοξενούν ανοιχτό εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Θα προταθούν τρόποι αξιολόγησης και επιλογής ανοιχτού εκπαιδευτικού υλικού.

Επίσης θα παρουσιαστεί ένα ερευνητικό εργαλείο (script) το οποίο διευκολύνει την αναζήτηση. Με τη βοήθεια αυτού του εργαλείου και κατάλληλης μεθοδολογίας, θα κληθούν οι συμμετέχοντες να δημιουργήσουν ένα νέο μάθημα ή να εμπλουτίσουν ένα υπάρχον μάθημα με ανοιχτό εκπαιδευτικό υλικό που θα προσφέρεται στους εκπαιδευόμενους μέσω του περιηγητή (δηλ. web-based).

Θα γίνει παρουσίαση σε προβολικό και θα εκπονηθούν δημοσίως 1-2 παραδείγματα. Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες θα κληθούν (όσοι ενδιαφέρονται) να φτιάξουν το δικό τους μάθημα. Γι’ αυτό, χρειάζεται να έχουν μαζί τους φορητό ΗΥ και την ύλη του μαθήματός τους σε ηλ. μορφή.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:
Κυρίως σε καθηγητές, φοιτητές και ερευνητές και σχεδιαστές εκπαιδευτικών και επιμορφωτικών προγραμμάτων, δντές ΙΕΚ, Ινστιτούτων Επιμόρφωσης και δια βίου μάθησης, καθηγητές ΑεξΑΕ κλπ. Είναι επίσης ανοικτό και σε καθηγητές β/θμιας εκπ/σης αν κρίνουν ότι τους ενδιαφέρει.

Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ: http://t-h.wikispaces.com/oer

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!